بازاریابی کالا و خدمات در روسیه

بازاریابی محصول (Marketing)

بازاریابی یا Marketing فرایندی است که طی آن شرکت‌ها مشتریان را درگیر می‌کنند، با مشتری ارتباط قوی برقرار می‌کنند و برای مشتری ارزش ایجاد می‌کنند تا در ازای آن از مشتری ارزش دریافت کنند. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتری‌ها استفاده می‌شود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب می‌شود.

به عبارتی دیگر تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که انجام می دهیم تا یک «بازار» مناسب برای محصول دست‌وپا کنیم، همان بازاریابی است. ما برای این بازار و این بازار برای ما سودآور است و هر طرف برای دیگری یک فایده دارد.

به عبارتی، برای رفع نیاز بازار باید بتوانیم ارتباطی بین ارزش محصول (کالا یا خدمتی که ارائه می‌کنیم) و آن نیاز برقرار کنیم؛ این تلاش، همان بازاریابی است. بازاریابی فروش نیست و فروش نوک کوه یخ بازاریابی است.

می‌توان حدس زد همیشه نیاز به فروش وجود دارد؛ ولی هدف بازاریابی این است که فروش را زائد و اضافی نشان دهد. هدف اصلی این است که مشتری را به‌خوبی بشناسید و درک کنید محصول یا خدمت متناسب با او (نیاز یا خواسته‌‌ای که دارد) باشد؛ آن زمان است که محصول، خودش خودش را می‌فروشد.

اهم فعالیتهای ما در خدمت بازاریابی شامل موارد زیر است:

فرایند بازاریابی marketing process
discount

** کارمزد خدمات بازاریابی محصول بر اساس نیاز مشتری و مدت زمان مورد نیاز برای این امر تعیین می شود. در صورت فروش موفق در مسیر نیز درصدی از فروش برای موفقیت لحاظ خواهد شد.**